50. léta patřila vozu Škoda Felicia, u něhož poptávka mnohem převyšovala výrobní kapacity. Na počátku 60. let proběhla rozsáhlá modernizace továrny. V roce 1964 sjel z výrobní linky zcela nový vůz Škoda 1000 MB.
Škoda modernizuje konstrukční řady 440, 445 a 450. Zároveň dochází k přejmenování modelů, které se nyní nazývají Octavia, Octavia Super a Felicia.
Škoda staví pro nastávající model výrobní linku pro tlakové lití hliníku – podle československého patentu z roku 1922. Podnik tak disponuje nejmodernější slévárnou v Evropě. Agregát vozu Škoda 1000 MB je na celém světě první ve velkosériové produkci motorů vyráběných tlakovým litím hliníku. S četnými modernizacemi se motor vyráběl téměř 40 let. Na trh přichází Škoda 1000 MB s motorem vzadu – jeden z nejlepších vozů jednolitrové třídy. Následník modelu Popular poskytuje ideální poměr mezi užitnou hodnotou, pořizovacími a provozními náklady.
Na Novém Zélandu, v Pákistánu a Turecku vznikají terénní vozy na bázi modelů Škoda, například Trekka a Skopak. Díly jsou dodávány z Mladé Boleslavi, montáž provádí na místě daný dovozce s pomocí techniků Škoda.