V roce 1936 se automobilka umístila na prvním místě mezi domácími výrobci automobilů. Kladné reakce přicházely i z ostatních zemí. Během druhé světové války a během německé okupace se výroba zaměřila na potřeby Německa. Ke konci války byla továrna zasažena bombami.
Škoda získává druhé místo na Rally Monte Carlo s modelem Popular Sport, později známým jako Monte Carlo. Popular nadále vítězí v dalších rallye v Africe, na Balkánu a v Uruguayi. Nabídku rozšiřuje středně velký model Škoda Favorit.
Je představena Škoda Popular 995. Tato „ŠKODA pro lid“ dostává přezdívku Liduška – dívčí jméno, v němž zaznívá slovo „lidový.“ S vypuknutím druhé světové války je výroba pro civilní účely utlumena. Celý koncern se dostává pod „Reichswerke Hermann Göring AG“.
Automobilový průmysl povinně začíná s válečnou výrobou: Vedle výroby jednotlivých částí zbraní se montují hlavně různé druhy zavážecích vozíků, terénních vozů s pohonem všech kol a těžké tahače RSO.
Po skončení války opouštějí silně poničený závod v Mladé Boleslavi první modernizované vozy Škoda typu „Popular“. Hospodářství je nyní socialistického ražení: Na podzim 1945 jsou velké podniky znárodněny, mezi nimi také Škodovy závody v Plzni a ASAP v Mladé Boleslavi.