Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Škoda Historie

1926 - 1935

Po fúzi společnosti byly zvětšeny prostory továrny a továrna byla vybavena moderní výrobní linkou. V roce 1930 bojovala továrna se světovou ekonomickou krizí a začala s výrobou automobilu se zcela novým konceptem. Vůz Škoda 418 Popular se stal základem pro další modelové řady.

1926

Na mezinárodní výstavě automobilů v Praze je automobilka v Mladé Boleslavi představena pod novou firemní značkou Škoda. Jedním z prvních automobilů, který toto jméno nese, je roadster typ 150.

1928

Škoda zavádí revoluční pásovou výrobu, která umožňuje stavbu 85 vozů za den.

1930

Výroba automobilů Škoda je vyčleněna do samostatného podniku ASAP (Akciová společnost pro automobilový průmysl), dceřiné společnosti závodů Škoda Plzeň.

1931

Model Škoda 633 se stává nejúspěšnějším šestiválcem své doby.

1933

Vývoj páteřového rámu s centrální rourou pro 420 Standard je milníkem ve stavbě šasi – základ pro nejnižší hmotnost vozu a tím hospodárnost dalších modelů.

1934

S typy vozů POPULAR, RAPID a SUPERB přináší ŠKODA na trh novou úspěšnou generaci vozů s moderním páteřovým rámem s centrální rourou a motory OHV. POPULAR se vyvíjí k českému lidovému vozu a poprvé překračuje hranici 5000 vyrobených aut jedné modelové řady.