Po fúzi společnosti byly zvětšeny prostory továrny a továrna byla vybavena moderní výrobní linkou. V roce 1930 bojovala továrna se světovou ekonomickou krizí a začala s výrobou automobilu se zcela novým konceptem. Vůz Škoda 418 Popular se stal základem pro další modelové řady.
Na mezinárodní výstavě automobilů v Praze je automobilka v Mladé Boleslavi představena pod novou firemní značkou Škoda. Jedním z prvních automobilů, který toto jméno nese, je roadster typ 150.
Škoda zavádí revoluční pásovou výrobu, která umožňuje stavbu 85 vozů za den.
Výroba automobilů Škoda je vyčleněna do samostatného podniku ASAP (Akciová společnost pro automobilový průmysl), dceřiné společnosti závodů Škoda Plzeň.
Model Škoda 633 se stává nejúspěšnějším šestiválcem své doby.
Vývoj páteřového rámu s centrální rourou pro 420 Standard je milníkem ve stavbě šasi – základ pro nejnižší hmotnost vozu a tím hospodárnost dalších modelů.
S typy vozů POPULAR, RAPID a SUPERB přináší ŠKODA na trh novou úspěšnou generaci vozů s moderním páteřovým rámem s centrální rourou a motory OHV. POPULAR se vyvíjí k českému lidovému vozu a poprvé překračuje hranici 5000 vyrobených aut jedné modelové řady.