Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Škoda Historie

1916 - 1925

Výroba automobilů byla silně poznamenána první světovou válkou. Výroba osobních vozů byla téměř zastavena, místo nich se vyráběla vojenská vozidla. V roce 1924 byla továrna částečně zničena rozsáhlým požárem. Následkem této události došlo k fúzi společnosti L&K s plzeňským strojírenským gigantem, firmou Škoda.

1918

Po první světové válce jsou automobily nejprve považovány za luxus. Nejúspěšnější produkt firmy L&K je motorový pluh „Excelsior“.

1919

Základem poválečné produkce se stávají dvě typové řady osobních vozů s označením „S“ a „M“, které přímo navazují na předválečnou výrobu.

1922

Vyvíjí se vůz střední třídy typ 100.

1924

Firma L&K zahájila stavbu leteckých motorů pro českou vládu.

1925

K posílení pozice na trhu fúzuje Laurin & Klement se Škodovými závody v Plzni, založenými inženýrem Emilem Škodou. Automobily firmy Laurin & Klement od teď nesou logo s okřídleným šípem.