V roce 1895 založili pánové Laurin a Klement továrnu na výrobu jízdních kol Slavia. V roce 1905 představila firma Laurin & Klement první automobil. Byl jím Voiturette A, dvoumístný vůz s motorem o výkonu 7 koní.
Výroba automobilů rostla rychle. V roce 1907 došlo k přeměně malé továrny na akciovou společnost. Díky dobrým obchodním kontaktům si vozy z Mladé Boleslavi prorazily cestu i na Nový Zéland, do Ruska, Anglie a Japonska.
Výroba automobilů byla silně poznamenána první světovou válkou. Výroba osobních vozů byla téměř zastavena, místo nich se vyráběla vojenská vozidla. V roce 1924 byla továrna částečně zničena rozsáhlým požárem. Následkem této události došlo k fúzi společnosti L&K s plzeňským strojírenským gigantem, firmou Škoda.
Po fúzi společnosti byly zvětšeny prostory továrny a továrna byla vybavena moderní výrobní linkou. V roce 1930 bojovala továrna se světovou ekonomickou krizí a začala s výrobou automobilu se zcela novým konceptem. Vůz Škoda 418 Popular se stal základem pro další modelové řady.
V roce 1936 se automobilka umístila na prvním místě mezi domácími výrobci automobilů. Kladné reakce přicházely i z ostatních zemí. Během druhé světové války a během německé okupace se výroba zaměřila na potřeby Německa. Ke konci války byla továrna zasažena bombami.
Po druhé světové válce bylo československé hospodářství poznamenáno procesem znárodnění. Výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí se staly součástí firmy. Začalo období socialismu, které zcela změnilo směr československého automobilového průmyslu.
50. léta patřila vozu Škoda Felicia, u něhož poptávka mnohem převyšovala výrobní kapacity. Na počátku 60. let proběhla rozsáhlá modernizace továrny. V roce 1964 sjel z výrobní linky zcela nový vůz Škoda 1000 MB.
Výroba hlavního modelu, vozu Škoda 1000 MB, a jeho derivátů, pokračovala v plných obrátkách. Jednalo se o první model v historii firmy, jehož bylo vyrobeno více než 1 milion kusů.
V roce 1980 byla v Kvasinách zastavena výroba sportovního kupé Škoda 110 R. V dalším roce začala firma vyrábět model Škoda Garde, který byl později přejmenován na Škoda Rapid. Firma opět vyráběla sportovní, dvoudveřové kupé.
V roce 1987 byl do výroby zaveden dlouho očekávaný a zcela nový vůz Škoda Favorit. V březnu 1991 došlo ke spojení automobilky Škoda s německým koncernem Volkswagen. Také se zcela změnil název společnosti - Škoda, automobilová akciová společnost.
V dubnu 1996 byl představen zcela nový model Škoda Octavia. O tři roky později přišel vůz Škoda Fabi. V roce 2001 byl představen vůz Škoda Superb, nový luxusní sedan v kategorii vozů vyšší střední třídy. Byly vybudovány výrobní závody v Rusku, Číně a Indii.
S představením modelů Citigo iV a Superb iV vstupuje Škoda v roce 2019 do nové éry elektromobility. Pod značkou Škoda iV sdružuje vývoj své vlastní rodiny elektrifikovaných vozů s emotivním designem, futuristickými interiéry a inovativními technologiemi, společně se zřizováním speciálního ekosystému pro moderní mobilitu.