Neochvějnou pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první osmičce nejprodávanějších vozů roku 2022 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která se vrátila na čelní pozici a loni zaznamenala 13 906 registrací jako absolutně nejprodávanější model v České republice. Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 7,2% podíl na celoročních prodejích. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 13 142 registracemi a téměř 7% podílem na celkových prodejích. Na 4. příčce se umístila Škoda Karoq (7960 registrací, 4,1 %), kterou následují modelové řady Kamiq (6831 registrací, 3,6 %) a Scala (6495 registrací, 3,4 %). Dalším modelem v pořadí je se 6452 registracemi (3,4 %) celkově sedmá Škoda Superb a na 8. místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Kodiaq se 6326 registracemi (3,3 %).
Jestliže absolutní počty prodaných vozů mírně klesly, zcela opačný trend nabraly statistiky prodejů v segmentu bateriových elektromobilů. Ten rostl i při nižší základně o významných 47 % a velkou zásluhu na tom měla rodina vozů Škoda Enyaq iV. Ta se postupem roku rozrůstala o další varianty a nacházela stále nové zákazníky. Ze všech 3892 prodaných vozidel BEV jich 1293 neslo značku Škoda, což představuje silný tržní podíl 33,2 %. Aby se vozům bez lokálních emisí dařilo růst, je třeba soustředit se na celý ekosystém. Škoda Auto přijímá v tomto směru roli lídra českého trhu a snaží se nejen o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, ale také o obecnou propagaci elektromobility.
„V dnešní turbulentní době lze těžko činit dalekosáhlé předpovědi, nicméně v letošním roce by měl celkový trh růst alespoň o 5 %. To znamená, že by se v Česku mělo prodat přes 200 tisíc nových osobních automobilů. Škoda Auto ČR má ambice tento růst minimálně kopírovat,“ komentuje výhled na letošní rok Jiří Maláček. V roce 2023 Škoda Auto představí modernizované varianty vozů Kamiq a Scala a veřejnost bude mít možnost se seznámit i s novými generacemi vozů Kodiaq a Superb. Do roku 2026 pak počítá automobilka s uvedením 3 nových plně elektrických modelů.
Trendem poslední doby, který bude pokračovat i letos, je přesun zájmu od základních specifikací směrem k lépe vybaveným vozům. Čeští motoristé se chtějí uvnitř svého automobilu cítit dobře, a tak neváhají připlácet za lepší výbavu. Například v roce 2017 volilo základní výbavový stupeň Active 9 % zákazníků, loni to bylo pouhé 1 %. Naopak 29 % kupujících sáhlo po nejvyšších výbavových stupních, zatímco před pěti lety to byla jen desetina. Ve stále větší míře si tuzemští zájemci o nové vozy pořizují také originální příslušenství. Objem jeho prodejů na zákazníka vyrostl od roku 2017 o více než 50 %. Velký úkol, který před tuzemským zastoupením mladoboleslavské automobilky stojí, je znovuzískání 1. místa i v retailových prodejích. Zatímco ve fleetovém segmentu držela značka Škoda téměř 38% tržní podíl, mezi soukromými zákazníky jí s 18,7 % patřila 2. příčka. Návrat na výsluní v retailové oblasti představuje absolutní prioritu roku 2023.