Uvedené hodnoty platí pro model se standardním podvozkem, pro ostatní typy podvozků se mohou lišit.
Škoda Octavia Combi si zakládá na bezpečnosti bez kompromisů. Vedle již zmíněných prvků v ní jako součást základní nebo mimořádné výbavy naleznete následující bezpečnostní prvky:
› Kotevní body Isofix a TopTether pro připevnění dětské sedačky na vnější zadní sedadla. Isofix je k dispozici i na předním sedadle spolujezdce.
› Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, umožňuje omezovač rychlosti jízdu při jakékoliv rychlosti až do výše předem nastavené hodnoty.
› ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo brzdění na kluzkém povrchu.
› Zvýšením tlaku v brzdovém okruhu pomáhá brzdový asistent řidiči zvládnout situace v případě nutnosti nouzového brzdění. To může zásadně zkrátit požadovanou brzdnou dráhu.
› EBV automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové vyvážení, čímž zabraňuje nadměrnému brzdění zadních kol.
› MSR pomáhá zabránit zablokování kol, které může nastat při zpomalování na hladkém povrchu.
› ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.
› EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.
› TSA se aktivuje pouze u vozidel vybavených originálním tažným zařízením s vlastní řídicí jednotkou. Systém pracuje na principu brzdění jednoho nebo více kol a současného snižování točivého momentu motoru podle potřeby. Systém TSA svými zásahy pomáhá stabilizovat vůz a přívěs.
› XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku při zatáčení. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji.
› Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách okamžitě informuje řidiče o změně tlaku v pneumatikách.
› Asistent rozjezdu do kopce je prvek výbavy, který pomáhá řidiči s rozjezdy do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání přesahujícím pět stupňů a zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru, čímž zajišťuje snadné a bezpečné rozjezdy bez nutnosti použití ruční brzdy.
› Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní zácpy na dálnici nebo náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.
Škoda Octavia Combi je k dispozici s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou. Tři motory (2,0 TSI/140 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/147 kW) jsou k dispozici s nejmodernějším pohonem všech kol, což zaručuje optimální jízdní dynamiku, nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti a ekomonickou spotřebu.
Rozdělení točivého momentu na všechna čtyři kola je automatické a závisí na jízdním prostředí. Ideální točivý moment pro zadní nápravu vypočítá řídicí jednotka. Nastavení se provádí proměnným tlakem na lamely spojky.
Pro maximální potěšení z jízdy je model Octavia Combi vybaven adaptivním podvozkem (DCC), který zahrnuje volbu jízdního režimu. Jako takový nabízí vůz několik režimů, které mění jak tuhost tlumičů, tak další nastavení vozu. Změna konfigurace vozu z pohodlného, uvolněného režimu na dynamické sportovní nastavení tak vyžaduje jediný stisk tlačítka.
Adaptivní podvozek (DCC) průběžně sleduje, vyhodnocuje a reaguje na aktuální jízdu (brzdění, zrychlování, zatáčení) a přizpůsobuje charakteristiku tlumení v závislosti na nastaveném módu (pro každé kolo samostatně a nezávisle).
S kratšími spirálovými pružinami a sportovně laděnými tlumiči nabízí o 15 mm nižší sportovní podvozek výjimečnou citlivost a dynamické jízdní vlastnosti.
Podvozek je lépe chráněn díky následujícím prvkům:
› Zvýšený podvozek, který zvětší světlou výšku vozu o 15 mm
› Odlišné pružiny a naladění podvozku
› Spodní kryt zadní nápravy
Model Octavia Combi má jako první vůz značky Škoda ve verzi s automatickou převodovkou řazení typu shift‑by‑wire. Nový volič řazení nemá pevné mechanické spojení s převodovkou DSG a řazení je realizováno čistě elektronicky.
Tato funkce dává vozu Škoda Octavia Combi lepší manévrovatelnost a pohyblivost v zatáčkách. Progresivní řízení mění poměr v závislosti na tom, jak moc volantem otáčíte.
Standardní sadu na opravu pneumatik lze doplňkově nahradit:
› neplnohodnotným rezervním 16" ocelovým kolem,
› plnohodnotným rezervním 16" ocelovým kolem,
› dojezdovým 18" ocelovým kolem.