Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Všechny údaje, které jste hledali

Technické parametry modelu Octavia

Rozměry vozu

Vnitřní a vnější rozměry, objem zavazadlového prostoru

Bezpečnost

Bezpečnostní prvky

Škoda Octavia je především o bezpečnosti bez kompromisů. Kromě již popsaných bezpečnostních systémů jsou standardně nebo na přání k dispozici následující prvky:

› Kotevní body Isofix a Top Tether pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady. Systém Isofix je k dispozici také pro sedadlo spolujezdce.
› Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, umožňuje prediktivní omezovač rychlosti řidiči jet libovolnou rychlostí až do předem definované hodnoty, ale ne vyšší.
› Systém ABS zabraňuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo při brzdění na kluzkém povrchu.
› Zvýšením brzdného tlaku pomáhá brzdový asistent HBA řidiči v situacích, kdy je nutné nouzově brzdit. To může vést k výraznému zkrácení potřebné brzdné dráhy.
› Systém EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové rozložení brzdného účinku a zabraňuje přebrzdění zadních kol.
› MSR působí proti zablokování hnacích kol, ke kterému může dojít, když řidič zpomaluje na hladkém povrchu.
› ASR zajišťuje plynulý rozjezd a akceleraci bez protáčení kol na kluzkém povrchu.
› EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce s nízkou trakcí pod jedním z hnaných kol.
› TSA funguje, pokud je vozidlo vybaveno originálním tažným zařízením s vlastní řídicí jednotkou. Systém pracuje na principu brzdění jednoho nebo více kol a současného snížení točivého momentu motoru podle potřeby. Systém TSA zasahuje a pomáhá stabilizovat vozidlo a přívěs.
› Systém XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje neutrální chování vozidla při dynamickém průjezdu obloukem. Řídicí elektronika v podstatě simuluje přítomnost samosvorného diferenciálu a zlepšuje trakci a dynamiku jízdy v zatáčkách. Výsledkem je, že vozidlo zvládne zatáčky mnohem jistěji a přirozeněji.
› Systém sledování tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje řidiče o tlaku v pneumatikách.
› Na přání dodávaný systém Hill-Hold Control pomáhá řidiči bezpečně se rozjet do kopce. Systém se sám aktivuje při stoupání o pět a více stupňů a zajišťuje snadný a bezpečný rozjezd do kopce bez použití ruční brzdy. Systém zabraňuje couvání nebo zastavení vozu.
› Blikající brzdová světla snižují riziko nárazu zezadu, zejména při dojezdu do zácpy na dálnici nebo při náhlém brzdění před nečekanou překážkou.

Pohon a řízení

Pohon a řízení

Škoda Octavia je k dispozici s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou. Špičkový pohon všech kol zaručuje optimální jízdní dynamiku, nejvyšší standard aktivní bezpečnosti a hospodárnou spotřebu.


Rozdělování točivého momentu na všechna čtyři kola probíhá automaticky a závisí na jízdních podmínkách. Ideální točivý moment pro zadní nápravu vypočítává řídicí jednotka. Regulace se provádí proměnlivým přítlakem na spojkové lamely.

Progresivní řízení

Tato funkce poskytuje Octavii lepší jízdní vlastnosti a obratnost v zatáčkách. Progresivní řízení mění svůj převod podle úhlu natočení volantu