Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Technická data

Všechny údaje, které jste hledali

Rozměry vozu

Vnitřní a vnější rozměry, objem zavazadlového prostoru

Bezpečnost

Bezpečnostní prvky

Škoda Enyaq je především o bezpečnosti bez kompromisů. Kromě již popsaných bezpečnostních systémů jsou standardně nebo na přání k dispozici následující prvky:

> Kotevní body Isofix a Top Tether pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady. Systém Isofix je k dispozici také pro sedadlo spolujezdce.

> Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, umožňuje prediktivní omezovač rychlosti řidiči jet libovolnou rychlostí až do předem definované hodnoty, ale ne vyšší.

> Systém ABS zabraňuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo při brzdění na kluzkém povrchu.

> Zvýšením brzdného tlaku pomáhá brzdový asistent HBA řidiči v situacích, kdy je nutné nouzově brzdit. To může vést k výraznému zkrácení potřebné brzdné dráhy.

> Systém EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové rozložení brzdného účinku a zabraňuje přebrzdění zadních kol.

> MSR působí proti zablokování hnacích kol, ke kterému může dojít, když řidič zpomaluje na hladkém povrchu.

> ASR zajišťuje plynulý rozjezd a akceleraci bez protáčení kol na kluzkém povrchu.

> EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce s nízkou trakcí pod jedním z hnaných kol.

> TSA funguje, pokud je vozidlo vybaveno originálním tažným zařízením s vlastní řídicí jednotkou. Systém pracuje na principu brzdění jednoho nebo více kol a současného snížení točivého momentu motoru podle potřeby. Systém TSA zasahuje a pomáhá stabilizovat vozidlo a přívěs.

> Systém XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje neutrální chování vozidla při dynamickém průjezdu obloukem. Řídicí elektronika v podstatě simuluje přítomnost samosvorného diferenciálu a zlepšuje trakci a dynamiku jízdy v zatáčkách. Výsledkem je, že vozidlo zvládne zatáčky mnohem jistěji a přirozeněji.

> Systém kontroly tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje řidiče o tlaku v pneumatikách.

> Blikající brzdová světla snižují riziko nárazu zezadu, zejména při dojezdu do zácpy na dálnici nebo při náhlém brzdění před nečekanou překážkou.

Pohon a řízení

Pohon všech kol

Elektromotor umístěný na zadní nápravě může být doplněn druhým motorem na přední nápravě. Díky němu Enyaq získává pohon všech kol.

Pohon 4×4 spotřebuje jen o málo více energie než pohon zadních kol. Tuto dodatečnou spotřebu energie lze přičíst především vyšší hmotnosti, kterou na vozidlo klade přídavný motor vpředu. Tato konstrukce pohonu všech kol je energeticky účinnější, než konvenční uspořádání se středovým mezinápravovým diferenciálem a kardanem.

Pohon všech kol je k dispozici pouze s největší baterií (82 kWh).

Volba jízdního režimu

Pro maximální potěšení z jízdy je Enyaq standardně vybaven funkcí Driving Mode Select. Vůz tak nabízí několik režimů, které mění tuhost tlumičů i dalších nastavení vozidla. Přenastavení z komfortního, odpočinkového režimu do dynamického, sportovního nastavení, lze dosáhnout jediným stisknutím tlačítka.

Rekuperační brzdění

Při rekuperačním brzdění se kinetická energie vozidla přeměňuje na elektřinu, která se ukládá do vysokonapěťového akumulátoru. Efektivně tedy využívá energii a pomáhá prodloužit dojezd elektromobilu tím, že částečně dobíjí baterii za jízdy.

Rekuperační brzdění probíhá v různých jízdních situacích a má několik režimů, které lze kdykoli změnit. Intenzitu rekuperační brzdné síly může řidič nastavit ručně nebo automaticky pomocí hnacího ústrojí vozu.

Progresivní řízení

Díky této funkci je Enyaq lépe ovladatelný a obratnější v zatáčkách. Progresivní řízení mění převod v závislosti na úhlu natočení volantu.