Vnější a vnitřní rozměry, objem zavazadlového prostoru.
Škoda Elroq je především o bezpečnosti bez kompromisů. Kromě již popsaných bezpečnostních systémů jsou standardně nebo na přání k dispozici následující prvky:
> Kotevní body Isofix a Top Tether pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady. Systém Isofix je k dispozici také pro sedadlo spolujezdce.
> Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, omezovač rychlosti umožňuje řidiči jet libovolnou rychlostí až do předem definované hodnoty, ale ne vyšší.
> Systém ABS zabraňuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo při brzdění na kluzkém povrchu.
> Zvýšením brzdného tlaku pomáhá brzdový asistent HBA řidiči v situacích, kdy je nutné nouzově brzdit. To může vést k výraznému zkrácení potřebné brzdné dráhy.
> Systém EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové rozložení brzdného účinku a zabraňuje přebrzdění zadních kol.
> ASR zajišťuje plynulý rozjezd a akceleraci bez protáčení kol na kluzkém povrchu.
> EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce s nízkou trakcí pod jedním z hnaných kol.
> TSA funguje, pokud je vozidlo vybaveno originálním tažným zařízením s vlastní řídicí jednotkou. Systém pracuje na principu brzdění jednoho nebo více kol a současného snížení točivého momentu motoru podle potřeby. Systém TSA zasahuje a pomáhá stabilizovat vozidlo a přívěs.
> Systém XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje neutrální chování vozidla při dynamickém průjezdu obloukem. Řídicí elektronika v podstatě simuluje přítomnost samosvorného diferenciálu a zlepšuje trakci a dynamiku jízdy v zatáčkách. Výsledkem je, že vozidlo zvládne zatáčky mnohem jistěji a přirozeněji.
> Systém sledování tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje řidiče o tlaku v pneumatikách.
> Na přání dodávaný systém Hill-Hold Control pomáhá řidiči bezpečně se rozjet do kopce. Systém se sám aktivuje při stoupání o pět a více stupňů a zajišťuje snadný a bezpečný rozjezd do kopce bez použití ruční brzdy. Systém zabraňuje couvání nebo zastavení vozu.
> Blikající brzdová světla snižují riziko nárazu zezadu, zejména při dojezdu do zácpy na dálnici nebo při náhlém brzdění před nečekanou překážkou.
Volba jízdního režimu
Pro maximální potěšení z jízdy může být Elroq vybaven volbou jízdního režimu. Vůz tak nabízí několik možností, které mění tuhost nastavení vozidla. Přenastavení vozu z komfortního, poklidného režimu do dynamického, sportovního nastavení je tak snadné jako stisknutí tlačítka.
Rekuperační brzdění
Při rekuperačním brzdění se kinetická energie vozidla přeměňuje na elektřinu, která se ukládá do vysokonapěťového akumulátoru. Efektivně tedy využívá energii a pomáhá prodloužit dojezd elektromobilu tím, že částečně dobíjí baterii na cestě.
Rekuperační brzdění probíhá v různých jízdních situacích a má několik režimů, které lze kdykoli změnit. Intenzitu rekuperační brzdné síly může řidič určit ručně nebo ji může automaticky nastavit řídicí jednotka vozu.
Progresivní řízení
Díky této funkci je Elroq lépe ovladatelný a obratnější v zatáčkách. Progresivní řízení mění poměr v závislosti na natočení volantu.