This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Elroq RS technická data

Všechny informace, které jste hledali

Rozměry vozu

Vnější a vnitřní rozměry, objem zavazadlového prostoru.

Bezpečnost

Bezpečnostní prvky

Škoda Elroq RS je především o bezpečnosti bez kompromisů. Kromě již popsaných bezpečnostních systémů jsou standardně nebo na přání k dispozici následující prvky:

> Kotevní body Isofix a Top Tether pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady. Systém Isofix je k dispozici také pro sedadlo spolujezdce.

> Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, omezovač rychlosti umožňuje řidiči jet libovolnou rychlostí až do předem definované hodnoty, ale ne vyšší.

> Systém ABS zabraňuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo při brzdění na kluzkém povrchu.

> Zvýšením brzdného tlaku pomáhá brzdový asistent HBA řidiči v situacích, kdy je nutné nouzově brzdit. To může vést k výraznému zkrácení potřebné brzdné dráhy.

> Systém EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové rozložení brzdného účinku a zabraňuje přebrzdění zadních kol.

> ASR zajišťuje plynulý rozjezd a akceleraci bez protáčení kol na kluzkém povrchu.

> EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce s nízkou trakcí pod jedním z hnaných kol.

> TSA funguje, pokud je vozidlo vybaveno originálním tažným zařízením s vlastní řídicí jednotkou. Systém pracuje na principu brzdění jednoho nebo více kol a současného snížení točivého momentu motoru podle potřeby. Systém TSA zasahuje a pomáhá stabilizovat vozidlo a přívěs.

> Systém XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje neutrální chování vozidla při dynamickém průjezdu obloukem. Řídicí elektronika v podstatě simuluje přítomnost samosvorného diferenciálu a zlepšuje trakci a dynamiku jízdy v zatáčkách. Výsledkem je, že vozidlo zvládne zatáčky mnohem jistěji a přirozeněji.

> Systém kontroly tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje řidiče o tlaku v pneumatikách.

> Blikající brzdová světla snižují riziko nárazu zezadu, zejména při dojezdu do zácpy na dálnici nebo při náhlém brzdění před nečekanou překážkou.

Pohon a řízení

Pohon všech kol

Elektromotor umístěný na zadní nápravě je doplněn druhým elektromotorem na nápravě přední.

Pohon všech kol spotřebovává jen nepatrně více energie než pohon zadních kol. Tato vyšší spotřeba je způsobena především dodatečnou hmotností předního elektromotoru. Ve srovnání s klasickým systémem s mezinápravovým diferenciálem a kardanem je toto řešení s dvojicí elektromotorů výrazně energeticky úspornější.

Volba jízdních režimů

Pro maximální požitek z jízdy je Elroq vybaven systémem volby jízdních režímů. Díky němu si můžete vybrat z několika jízdních režimů, které mění tuhost tlumičů i další nastavení vozu. Přepnutí z pohodlného, klidného režimu do dynamického sportovního nastavení je otázkou jediného stisku tlačítka.